Konieczność uzupełnienia wpisu o brakujący PESEL dotyczy tylko tych przedsiębiorców, którzy od bardzo dawna, od 2011 roku, nie odwiedzali urzędu w sprawach ewidencji.
Termin na ewentualne uzupełnienie danych został przedłużony.
Przedsiębiorcy, którzy dokonywali w okresie od 1 lipca 2011 r. jakichkolwiek zgłoszeń do ewidencji działalności gospodarczej – zmiana wpisu, zawieszenie, bądź wznowienie działalności – nie muszą się niczym martwić, ich wpisy na pewno zawierają numery PESEL.
Jeżeli przedsiębiorca nie jest pewien, czy załatwiał jakieś sprawy ewidencyjne po 2011 roku, to może sprawdzić swoje dane w dowolnym urzędzie gminnym. W Strzelcach Opolskich informacji udziela referat Inicjatyw Gospodarczych tel. 774049358.
Obowiązek uzupełnienia danych wynika z art. 61 ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015r., poz. 1893). Zgodnie z nim, w przypadku, gdy wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie zawiera numeru PESEL przedsiębiorca musi uzupełnić te dane do 19 maja br. Termin ten jednak - wg komunikatu Ministerstwa Przedsiębiorczości - został przedłużony o "kilka dni".