Deklaracje, druki do pobrania
Deklaracja pierwsza
Właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na nieruchomości odpadów komunalnych.
Podając w deklaracji numer telefonu komórkowego (zamiast stacjonarnego), w przypadku nie uiszczenia opłaty za śmieci za bieżący miesiąc, właściciel nieruchomości zostanie powiadomiony bezpłatnym sms - em przypominającym o zapłacie.
Zmiana deklaracji - nowa deklaracja
Właściciel nieruchomości zamieszkałej, w przypadku zmiany dotyczącej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, np.: zmiana ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość (wprowadzenie lub wyprowadzenie się lokatorów, sprzedaż - kupno nieruchomości, urodzenie się dziecka, zgon osoby zamieszkującej nieruchomość), jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Właściciel nieruchomości niezamieszkałej, w przypadku zmiany dotyczącej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, np.: zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej, zwiększenia lub zmniejsza się ilość odpadów (tylko i wyłącznie jeśli odpady nie zostały odebrane) itp., jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Właściciel lokalu w budynku wielolokalowego, w którym ustanowiono odrębną własność lokalu, osoby, którym służy tytuł prawny do lokalu, osoby faktycznie zamieszkujące lub użytkujące lokal w przypadku zmiany dotyczącej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, np.: zmiana ilości osób zamieszkujących dany lokal mieszkalny (wprowadzenie lub wyprowadzenie się lokatorów, sprzedaż - kupno nieruchomości, urodzenie się dziecka, zgon osoby zamieszkującej lokal), jest obowiązany zgłosić tą informację swojemu zarządcy (spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota mieszkaniowa) w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Zarządca nieruchomości na podstawie tej informacji ma obowiązek złożyć deklaracje.
Składajacy deklarację na nieruchomość niezamieszkałą lub wielolokalową zobowiazany jest dołączyć dokumenty potwierdzajace dane w niej zawarte (załącznik NZ - w przypadku nieruchomości zamieszkałej wielolokalowej, NN1 i NN2 - w przypadku nieruchomości niezamieszkałej, w przypadku nieruchomości mieszanej - należy dołączyć załacznik NZ oraz NN1 i NN2).
Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszajacej wysokość zobowiazania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny, z wyjatkiem zmiany zobowiązania w zwiazku ze śmiercią mieszkańca, w takim przypadku deklaracja winna zostać złożona w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H